torsdag den 3. november 2011

Det er sundt at rejse !

Jeg fik aldrig skrevet en rigtig blog om min storbyferie til London – så det vil jeg lave om på nu. For dem, der ikke ved det, så var jeg afsted med min studiegruppe. Vi sejlede med færgen fra Esbjerg til London, hvor vi i grupper på 2, skulle bo hos nogle engelske familier i forstaden Norbury.

london

Hurtig opsummering af turen:

  • Den var smadder god.
  • Jeg lærte en masse nye skønne mennesker at kende.
  • Damen som min søster og jeg boede hos, var ikke særlig flink, så vi fik næsten ikke snakket noget engelsk – ikke udover, at vi et par aftener snakkede med nogle tyskere, der også boede hos damen. De kunne heller ikke lide hende.
  • Undergrunden i London er lovely - og bare London generelt.
  • Jeg fik købt en masse bøger, og min kuffert var pænt tung, da jeg skulle hjem. Heldigvis skulle vi sejle og køre med bus, så jeg var ikke begrænset af, hvor mange kilo ens kuffert måtte veje. For de vejede godt nok meget !

Som skrevet ovenfor, fik jeg købt mig en pæn bunke nye, skinnende og pæne bøger, der alle lyder smadder gode. Jeg fik benyttet mig en del af “tre for to”-tilbud og ét enkelt “køb én bog og få den anden for £1&Prime-tilbud! :) Jeg glæder mig super meget til at læse dem alle sammen, og har da også allerede læst én af dem – og hvis Shiver tæller med, så har jeg læst to.

Waterstone’s er en dejlig bogbutik! Som jeg sagde, til de andre fra mit hold, når jeg kom slæbende med en NY pose med bøger i: “Man kan ikke tage til London, uden at komme hjem med mindst 10 bøger!” Derudover fik jeg også købt lidt tøj og to DVD’er (Julie & Julia og The Lovely Bones), samt en hel del Innocent-smoothier og UpperCrust-baguettes… Jeg er ikke så tosset med busrejse, da jeg bliver ret dårlig – især når jeg samtidig forsøger at læse, så det måtte jeg droppe!

Og med disse ord, vil jeg smutte hen og læse i The Iron King af Julia Kagawa, som i øjeblikket ligger på mit natbord og venter på mig. Har været igang med den i laaaang tid, så nu VIL jeg læse den færdig. Som I måske kan se, så er jeg igang med at rydde op i alle de bøger, som jeg har været igang med, men aldrig har fået læst færdig. Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar